fredag 30 september 2011

Tunikablus

En rosa tunikablus med påsydda snören som gör att det ser ut som broderier. Något som varken den vanliga symaskinen eller coverlocken gillade.... Fick köra väldigt lugnt förbi. På vissa ställen valde jag även att sprätta bort lite vid sömsmånen.

Ångrade lite att jag köpte en tjockare variant av vliesline som jag blev pålurad på Stoff-butiken. Den är tjockare och vitare än den vanliga och heter Påpressbar bomull. Det är infodringen runt hals och nacke som har den.


Den verkliga färgen påminner mest om nedan bild, men liiite mer rosa.



TYG: Bomull med "broderier" från Stoff & Stil, samt påpressbar bomull
MÖNSTER från Allt om Handarbete/SömnadsMagasin nr 3/2008, strl 36

1 kommentar:

Monica sa...

tjusig tunika!
jag hittade dig genom sysidan. Har i dagarna klöpt mig en coverlock 3.0. Jag köpte den begagnad, så det ingår ingen sykurs. Har du tips på hur jag ska börja sätta mig in i detta?

hälsningar Monica