torsdag 6 december 2012

Min första BH!

                       
Jag säger bara:    Äntligen!!! :-D
Nu har jag kommit i mål, även inombords.

Hoppade på en Sew along i våras, som leddes av Mulliga M. Köpte mönster och material från LG Sömnad. Ritade av mönsterdelarna, men tog det bom stopp!

Nu i höstas var Laila från LMA Tygimport med på symässan i Kviberg. Skrev upp mig på listan för kurs i underklädes sömnad. En dag ringde hon och sa att det fanns en ledig plats.
Jag började med ett par boxertrosor, men de får ni se i nästa inlägg, för här är min första egen sydda BH!


och baksidan (insidan)



Lite skavanker här och där, bl annat måste jag lägga till ca 2 cm på varje sidodel vid knäppet, för jag har tydligen bred rygg. Att det blir fler kan lova...!

Måste bara tillägga ett stort tack till Laila, som är en bra lärare.
Det var så trevligt att sitta och sy med trevliga damer. Alla var lika sysugna, för när det var fika så var det låååånga steg till bordet. Timmarna bara flög iväg!

Köpte med mig lite material hem, så det kanske blir en sydd under julledigheten....


Inga kommentarer: